aida

Aida styrker relationen til deres forhandlere og ambassadører i front

aida dansk design fra 1953 er et erfarent dansk designhus, som skaber stentøj, porcelæn, glas, bestik og køkkenudstyr til den moderne borddækning og bolig. Som et familieejet firma, der har vokset sig til både national og international succes, er det vigtigt for aida at prioritere samarbejdet og relationen med deres forhandlere. Det bruger de SellersPoint til.
aida

Fakta

Kunde

aida

Industri

Isenkram

Projektdato

November 2021 – Nu

Udfordringen

De gode budskabers komplicerede vej ud til ambassadørerne i front

De fleste leverandører i detailbranchen kan nikke genkendende til udsagnet om, at vejen fra hovedkontor til hovedkontor kan være lang. Det kan være svært at nå ud til det vigtigste led, nemlig ambassadørerne i front, som er dem der møder kunden på daglig basis. Ligesom resten af detailbranchen leder aida altid efter den korteste og sikreste vej til at få budskaberne ud – og her kommer samarbejdet med SellersPoint ind i billedet.

I følge aidas Marketing & Concept Manager, Anna Margrethe Laila Meier-Larsen, er deres vigtigste opgave, når det kommer til indsatserne i Danmark, at fremme samarbejdet og styrke relationen med deres forhandlere.

“Hos aida har vi meget på hjerte, og vi ønsker at vores forhandleres frontline personale føler vores vigtige initiativer og budskaber lige så meget, som vi selv gør”

 

Alle de gode budskaber skal ud og leve hos frontline personalet – for det er dem, der er det vigtigste led i værdikæden.

Så hvordan sikrer aida det?

Løsningen

En enestående mulighed for at nå ud til deres brandambassadører med et enkelt klik

Da vi startede samarbejdet med aida tilbage i november 2021, havde de allerede en stærk marketingstrategi og derfor også en masse relevant træningsindhold, som var klart til at blive kanaliseret ud til sælgerne via SellersPoint. Og netop den opgave har aida nu selv taget 100% ejerskab på.

Efter overlevering fra vores Content Management team, har aida lagt en strategi for deres træningsindsatser på SellersPoint, som de nu selv planlægger, opbygger og eksekverer.

“Platformen er overskuelig og meget intuitiv. Vi har sat alle sejl ind på at give den en ordentlig skalle. Fundamentet er lagt, og vi bliver ved med at bygge ovenpå”

 

aida er gået ydmygt til opgaven men ved samtidig også, det kræver ansvar og hårdt arbejde at opnå det ønskede outcome af deres hårde arbejde.

Og deres arbejde med SellersPoint betaler sig – i mere end én forstand. Arbejdet har nemlig positiv indflydelse på deres andre salgs- og marketingindsatser. Træningsvideoerne de filmer med Christiane Schamburg-Müller kan nemlig (gen)bruges i andre sammenhænge.

Og det er en win-win for aida.

Resultaterne

SellersPoint bygger bro mellem aida, deres forhandlere og deres brandambassadører i front

Samarbejdet med SellersPoint sikrer, at aidas vigtigste led i værdikæden, deres ambassadører ude i butikkerne, modtager vigtige informationer omkring aidas produkter og budskaber.

“Med SellersPoint ændrer vi vores måde at brande os på og måden hvorpå budskaberne lander hos vores ambassadører”

 

I skrivende stund nærmer vi os årsdagen for begyndelsen af samarbejdet mellem aida og SellersPoint. Men rejsen er først lige begyndt, og vi glæder os til at se, hvilke højder aida formår at tage deres produkttræning til.

GUIDE TIL SALGSVÆKS

Udfyld formularen og modtag e-bogen på mail

GUIDE TIL SALGSVÆKST

Udfyld formularen og modtag e-bogen på mail

GUIDE TIL SALGSVÆKST

Udfyld formularen og modtag e-bogen på mail

Værsgo

Modtag din gratis guide via email

Værsgo

Modtag din gratis guide via email

Værsgo

Modtag din gratis guide via email

Tak! Du modtager snart en mail fra os

Du modtager din beregnede pris indenfor 12 timer. Tjek eventuelt dit spam-filter, hvis mailen ikke er nået frem.

Tak for din booking!

Vi vender tilbage hurtigst muligt med en bekræftelse på din demo