Kunde
Industri
Projektdato
Hos Moccamaster var udfordringen klar: når man i forvejen ikke har meget tid eller mange ekstra ressourcer, hvordan lykkes man så med at skabe en stærk relation til forhandlerne og derigennem også sin hær af brandambassadører, der anbefaler dine produkter og i sidste ende skaber salgsvækst?
To personer til at sørge for Danmark. Det er ikke svært at regne ud, at der ikke er timer nok i en almindelig arbejdsuge til at nå ud og pleje relationen til butikken og sælgerne.
Torben og Jonna var godt klar over, hvor mange potentielle salg, de gik glip af ude i butikkerne, hver gang de ikke nåede forbi en forhandler for at udbrede brandawareness og produktkendskab.
Derfor kunne Moccamaster godt se værdien i et online supplement til deres fysiske træningsindsatser, som de gennemfører med god succes.
Torben og Jonna havde i forvejen travlt – travlt med at sælge ind til butikker, skabe og pleje relationer til forhandlere. Og med at drifte. Derfor var de indledningsvis forbeholdne overfor at skulle påtage sig endnu flere arbejdsopgaver.
Naturligt nok havde Jonna og Torben nogle indvendinger omkring projektet, som skulle tages op til overvejelse.
På vores indledende møder med Moccamaster talte vi deres indvendinger og bekymringer igennem. Det vigtigste, når vi indgår et samarbejde med en ny samarbejdspartner, er netop denne forventningsafstemning. Og som vi ser i langt de fleste tilfælde, er der ikke noget at bekymre sig om. Som vi sagde til Moccamaster:
“I er eksperter i jeres produkter. I kender de typiske videnshuller og ved, hvilke informationer, det er vigtigt at videregive til sælgerne i front.”
Og den information videregav de jo allerede i forvejen – på deres fysiske møder. Så nu skulle den viden bare nedfældes på skrift – så den kunne skaleres. På den måde kan Moccamaster træne ikke bare 10 sælgere på en gang, men mere end 500 sælgere med ét klik.
Moccamaster er et stolt brand, der står på sine værdier om kvalitet og historie. Og de værdier er en del af at købe en Moccamaster kaffemaskine. Derfor er det så vigtigt, at salgspersonalet i front kan formidle disse værdier til kunderne, der kommer for at købe en kvalitets kaffemaskine.
Med SellersPoint lykkes Moccamaster med at nå hurtigere og mere effektivt ud til alle deres butikker og frontline personale – og med at kommunikere til alle medarbejdere.
“Detailbranchen er kendt og berygtet for sin store udskiftning i personalet. Og det er svært at få det samme engagement fra alle medarbejdere. Særligt har det været en udfordring for os at ramme eftermiddags-, weekends-, og juleassistancer med vores træning. Det løser vi med SellersPoint”.
– Jonna Williams Nielsen, Sales Manager hos Moccamaster Nordic
Og den største “aha-oplevelse” Torben og Jonna havde, da de startede med at bruge SellersPoint var interessen og den positive feedback fra butikkerne. Sælgerne er interesserede i at lære og dygtiggøre sig. Og de sætter pris på at kunne tilgå træningsmaterialet hvor og hvornår det passer dem – Og at kunne gå tilbage og finde informationen igen.
I dag arbejder Moccamaster 100% selvstændigt med opbygning og planlægning af kursusmateriale og konkurrencer på platformen, der skaber øget fokus på brandværdi.
Om samarbejdet med SellersPoint siger Torben:
“Vi er super glade for samarbejdet og den åbne, konstruktive dialog med SellersPoint. Deres team er altid behjælpelige med stort som småt, og er nemme at få fat i. SellersPoint er genialt til dem, der har produkter, der kræver en dybere indsigt, har komplekse features og ofte får nyheder.”
– Torben Bloch, Sales Representative hos Moccamaster Nordic
Vi er stolte over samarbejdet og vi glæder os til at se, hvad Moccamaster finder på i fremtiden.
Du modtager din beregnede pris indenfor 12 timer. Tjek eventuelt dit spam-filter, hvis mailen ikke er nået frem.
Vi vender tilbage hurtigst muligt med en bekræftelse på din demo