Digitalisering er nøglen til at imødekomme og dygtiggøre sælgerne i et bredt forhandlernetværk
Rosendahl Design Group er et dansk designhus med otte selvstændige brands i porteføljen – seks af de otte brands er at finde på SellersPoint. Ved at flytte salgs- og produkttræning delvist online, sparer Rosendahl Design Group dyrebare minutter på landevejen og opnår samtidig en større rækkevidde i deres brede forhandlernetværk.
Fakta
Kunde
Rosendahl Design Group
Industri
Isenkram
Projektdato
Maj 2021 – Nu
Udfordringen
Hvordan formidler vi relevant produktinformation på tværs af brands og forhandlere?
Da vi indledte samarbejdet med Rosendahl Design Group stod de overfor én af de udfordringer, vi oftest hører fra vores samarbejdspartnere: et bredt og omskifteligt produktsortiment og mange forhandlere over hele landet, gør det svært at nå ud til forhandlernes frontline personale og sørge for, de hele tiden har den nyeste viden. Som et designhus, der kan skrive hele otte brands i porteføljen, var denne udfordring til at tage og føle på:
“Med et bredt og omskifteligt varesortiment på tværs af vores mange brands, kan det være en udfordring at formidle relevante produktinformationer ud til alle sælgere hos vores forhandlernetværk.” – Anja Elletoft Aaen, Head of Marketing hos Rosendahl Design Group
Som en virksomhed der er repræsenteret vidt og bredt i hele landet, har Rosendahl selvsagt ikke timer nok i en almindelig arbejdsuge til at besøge og opretholde nære relationer hos alle deres forhandlere. Og hvad gør man så?
Løsningen
Digital læring på SellersPoint hjælper Rosendahl Design Group med at favne bredt ude hos deres forhandlere
Rosendahl Design Group har et dygtigt og modigt hold, der stiller sig op foran kameraet og i levende billeder, med produktet i hånden, fortæller om alle de vigtige features og gode salgsargumenter for en række produkter fra bl.a. Kay Bojesen, Kähler, Rosendahl, Lyngby Porcelæn.
Med få klik kanaliseres den samme relevante produktinformation ud til deres forhandlernetværk med +700 butikssælgere, der kan tilgå materialet hvor og hvornår det passer dem – og genopfriske viden igen på et senere tidspunkt.
I en digital tidsalder, hvor brugerne konstant er aktive på deres telefoner, så Rosendahl Design Group styrken i at imødekomme brugeren og inkludere det digitale format i deres træningsindsatser. Det går hånd i hånd med Rosendahls ønske om at være tilgængelige for sælgerne og altid være “lige ved hånden”.
Resultaterne
Rosendahl Design Group har fingeren på pulsen
Samarbejdet mellem Rosendahl Design Group og SellersPoint startede tilbage i maj 2021, og i denne periode har de opskaleret samarbejdet og deres træningsindsatser. I dag dygtiggør Rosendahl Design Group nemlig personalet i front både hos Kop & Kande, Salling og Bahne. Med SellersPoints statistik over aktivitet og engagement, har de fingeren på pulsen i forhold til, hvor der skal sættes ind og hvor sælgerne er godt med.
“Med SellersPoint er det blevet meget lettere for os at formidle information omkring produkter og sortiment. Samtidigt giver SellersPoint et statistisk overblik over, hvem der ser informationerne” – Anja Elletoft Aaen, Head of Marketing hos Rosendahl Design Group
Rosendahl Design Groups ambition er at skabe nyt, holdbart design i den kvalitet, dansk design er kendt for verden over – og samtidig profilere og værne om dansk designskat ved at bevare og udvikle danske designikoner. Netop denne historie og designskat er hvad de træner deres sælgere i på SellersPoint.
GUIDE TIL SALGSVÆKS
Udfyld formularen og modtag e-bogen på mail
GUIDE TIL SALGSVÆKST
Udfyld formularen og modtag e-bogen på mail
GUIDE TIL SALGSVÆKST
Udfyld formularen og modtag e-bogen på mail
Værsgo
Modtag din gratis guide via email
Værsgo
Modtag din gratis guide via email
Værsgo
Modtag din gratis guide via email
Tak! Du modtager snart en mail fra os
Du modtager din beregnede pris indenfor 12 timer. Tjek eventuelt dit spam-filter, hvis mailen ikke er nået frem.
Tak for din booking!
Vi vender tilbage hurtigst muligt med en bekræftelse på din demo