Om sellerspoint
20-25% af den totale detailhandel sker online
Om vi vil det eller ej, så fungerer mange fysiske butikker i dag som et showroom eller prøverum for konkurrentens webshop grundet intetsigende shoppingoplevelser. Det har vi tænkt os at ændre på.
SellersPoint forbinder leverandører, forhandlere og frontline personale på én samlet online platform for salg- og produkttræning. Sammen skaber vi kompetente medarbejdere, en forbedret kundeservice, loyale kunder og øget salg.
Sælger
Kompetent og motiveret frontline personale sælger mere og yder en bedre kundeservice
Forhandler
Mere salg og en bedre kundeservice øger omsætningen hos forhandleren
Leverandør
En øget omsætning giver større indkøbsordrer hos leverandøren
Vores historie
Sådan opstod ideen
“…som et klarsyn fra en oplyst fodboldbane”
Det var en forårsaften i 2019. Vi lå begge på sofaen i stuen foran fjernsynet, i vores fælles lejlighed, midt i London. Der var netop fløjtet til pause i, hvad der skulle blive en mærkværdig Champions League semifinalekamp, både på banen og i vores stue.
I reklamepausen rullede en Gillette reklame for barberskrabere henover skærmen. Den satte gang i en tilfældig samtale om barbermaskiner. Anders, som har arbejdet flere år i isenkrambranchen, fortalte om dengang han, på et tidspunkt i sin elevtid, modtog en Philips barbermaskine som vareprøve. Han blev så glad for den, at han aldrig anbefalede andre barbermaskiner fra andre brands end Philips til kunder i butikken.
“Gad vide hvor mange Philips barbermaskiner jeg havde solgt, hvis jeg samtidig havde modtaget undervisning i hvordan, jeg skulle sælge den”, tænkte Anders.
Der blev stille i stuen et øjeblik, hvorefter den ene Anders spurgte den anden;
“Hvorfor findes der ikke en digital platform, hvor alt viden fra alle mærker er samlet - som let kan deles med alle relevante forhandlere og deres sælgere?”
Ideen blev født den aften. Idéerne fløj igennem rummet hele anden halvleg, og dette til trods for, at spændingsniveauet steg i takt med, at Liverpool kom bedre med i kampen. Aftenen blev startskuddet til flere weekender, der gik med kaffe, idéudvikling, forretningsplan og indsamling af feedback fra nøglepersoner i branchen. Vi vidste begge, at vi havde fået en god idé, og at vi havde energien til at føre den ud i livet. Vi besluttede os derfor for at rejse hjem til Danmark for at starte, hvad der senere skulle blive til SellersPoint.
Selvom vi den aften i London følte, at idéen kom til os som et klarsyn fra en oplyst fodboldbane, er vi begge klar over, at idéen nok aldrig havde ramt noget så dybt i os, hvis ikke det havde været for vores tilsammen 16 års erfaring i detailbranchen. Vi har begge oplevet hvordan serviceniveauet i en butik forringes af, at sælgerne i butikken ikke føler sig motiverede til at yde en ekstra indsats – og måske endda sommetider bare veksler tid for penge. Ligeledes har vi begge stået i situationer, hvor mangel på den fornødne produktviden har ført til, at butikken ikke har kunnet tilbyde kunden den bedst mulige service. Det er i særdeleshed disse observationer fra virkeligheden, der har gjort SellersPoint til virkelighed.
Styrk jeres kundeservice i dag
Få mulighed for at træne dine forhandleres frontline personale til at blive endnu bedre til at sælge jeres brand og produkter – og se resultaterne på bundlinjen
Book din gratis demo idag
Virker SellersPoint som en interessant platform for dit brand eller dine sælgere?
Book en gratis og uforpligtende demonstration af platformen og bliv klogere på hvordan SellersPoint kan skabe værdi for netop din virksomhed.