Om SellersPoint

Vi er et lille team med ambitioner om seriøs vokseværk. Vores tilsammen 16 års erfaring fra detailbranchen kombineret med erfaring fra en af USA’s førende tech-virksomheder, danner grundlag for vores måde at tænke og arbejde på.

Vores mission

Vi bidrager til vækst i fremtidens detailhandel. Vi gør det lettere for leverandører og forhandlere at dygtiggøre og motivere sælgere i detailbranchen, og derigennem skabe en bedre shoppingoplevelse for kunden.

Vores vision

Vi ønsker at blive detailbranchens foretrukne all-in-one platform inden for udvikling og motivation af sælgere.

Vores historie

Sådan opstod ideen

“…som et klarsyn fra en oplyst fodboldbane”

Det var en forårsaften i 2019. Vi lå begge på sofaen i stuen foran fjernsynet, i vores fælles lejlighed, midt i London. Der var netop fløjtet til pause i, hvad der skulle blive en mærkværdig Champions League semifinalekamp, både på banen og i vores stue.

I reklameblokken var en Gillette reklame for barberskrabere, som ledte vores samtale hen på barbermaskiner. Anders, som har arbejdet flere år i isenkrambranchen, fortalte om dengang han, på et tidspunkt i sin elevtid, modtog en Philips barbermaskine som vareprøve, hvilket resulterede i, at han blev så glad for den, at han aldrig anbefalede andre barbermaskiner, end Philips til kunder i butikken.

“Gad vide hvor mange Philips barbermaskiner jeg havde solgt, hvis jeg samtidig havde modtaget undervisning i hvordan, jeg skulle sælge den”, tænkte Anders.

Der blev stille i stuen et øjeblik, hvorefter den ene Anders spurgte den anden;

“Hvorfor findes der ikke en digital platform, hvor alt viden er samlet, fra alle mærker - og som let kan deles med alle relevante forhandlere og deres sælgere?”

Bum! Det ramte os begge i maven som et kæmpe stød. Idéerne fløj igennem rummet hele anden halvleg, og dette til trods for, at spændingsniveauet steg i takt med, at Liverpool kom bedre med i kampen. Denne aften blev startskuddet til flere weekender, som gik med idéudvikling, forretningsplan og indsamling af feedback fra nøglepersoner i branchen. Vi vidste begge, at vi havde fået en god idé og at vi havde energien til at føre den ud i livet. Vi besluttede derfor at rejse hjem til Danmark for at starte op hvad der senere skulle blive til SellersPoint.

Selvom vi den aften i London følte, at idéen kom til os som et klarsyn fra en oplyst fodboldbane, er vi begge klar over, at uden vores tilsammen 16 års erfaring i detailbranchen, havde denne idé nok aldrig ramt noget så dybt i os. Vi har begge oplevet hvordan serviceniveauet i en butik forringes af, at sælgerne i butikken ikke føler sig motiveret til at yde en ekstra indsats – og måske endda sommetider bare veksler tid for penge. Ligeledes har vi begge stået i situationer, hvor mangel på den fornødne produktviden har ført til, at butikken ikke har kunnet tilbyde kunden den bedst mulige service. Det er især disse iagttagelser, som SellersPoint udspringer fra.

Book din gratis demo idag

Virker SellersPoint som en interessant platform for dit brand eller dine sælgere? 
Book en gratis og uforpligtende demonstration af platformen og bliv klogere på hvordan SellersPoint kan skabe værdi for netop din virksomhed.

Book din gratis demo idag

Virker SellersPoint som en interessant platform for dit brand eller dine sælgere? 
Book en gratis og uforpligtende demonstration af platformen og bliv klogere på hvordan SellersPoint kan skabe værdi for netop din virksomhed.